Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede karara varılan maksat ve hedefleri yapmak için vekil yoluyla ayarlanmış, düzenlenmiş menşelerin (insan, bilgi, parasal ve mali v.b) yaraşır olaraktan yönetilmesinde yöneticiye yaver olan bireydir.
Misyonlar
Ofisin en verimli tarzda çalışmasını elde etmek üzere, - Ofis yönetimi aşamalarını sürdürür,- gelen giden evrak ile dosyalama işlemlerini yürütür,- Telefon münazaralarının gerçekleştirilmesi, gelen makale ve görüntülerin müdüre iletilmesi, randevuların yapılması, ziyaretçilerin karşılanması görevlerini yapar,- Yönetici için gerekli dokümanları ayarlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Yolculuk organizasyonu yapar,- Büroya ilişik araç gereçlerin tamiri, onarımını gerçekleştirir ve en üretken şekilde yararlanılmasını karşılar.
KULLANILAN ALET Ve Malzemeler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vb)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ VASIFLAR
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (insicamlı (düzgün) ve hareketli 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenli,- fertleri tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. çalışma saatleri ekseriyetle düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere veya hafta sonları iş yapabilirler. iş çevresi bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle alakadardır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve başka çalışanlarla irtibatta vardırlar.
ÇALIŞMA ALANLARI VE mesele BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların iş bölümü bihayli enli olup, kamu-husisi sektöre ait sayısız kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının gitgide daha çok fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş Eğitiminin VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere ilişkin iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik tarafı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kadın İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Esenlik Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri dışındaki bölümlerden veya liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca üretilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açıkta kalan olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN ZAMANI VE İÇERİĞİ
Eğitim vakti 2 yıldır. Öğrenciler öğrenim ve öğrenim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teorileri, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi İletişim, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Teknikleri ve çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kesimi mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Esenlik Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çalıştıkları dükkanda yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Eğitim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Umimi Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. Özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde işledikleri (çalıştıkları) işyerinden belirli 1 ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen aşama ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. husisi sektörde işe koyulan meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre umimiyetle asgari ücretle işe koyularak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi kullanma bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA TEFERRUATLI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK YERLER
- İlgili Eğitim Kurumları,- Türkiye İş Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- Yapısında İş Danışma Merkezi bulunan Türkiye iş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder