Büro Yönetimi ve Sekreterlik TARİF
İşletmede karara varılan maksat ve niyetleri yerine getirmek için yönetici tarafından planlanmış, düzenlenmiş menşelerin (beşer, malumat, parasal ve maddi v.b) uygun olarak yönetilmesinde müdüre muavin olan kişidir.
Misyonlar
Büronun en etkili biçimde çalışmasını elde etmek üzere, - Ofis yönetimi aşamalarını yürütür,- gelen giden belge ile dosyalama süreçlerini devam ettirir,- Telefon müzakerelerinin gerçekleştirilmesi, gelen yazı ve imajların müdüre aktarılması, randevuların düzenlenmesi, ziyaretçilerin karşılanması faliyetlerini yapar,- Müdür için gerekli belgeleri hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ilişik gereçlerin bakımı, tamirini gerçekleştirir ve en etkili tarzda yararlanılmasını temin eder.
Kullanılan ALET Ve Malzemeler
- Bilgisayar, fax, telefon, fotokopi, hesap makinası, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel yeteneği güçlü (insicamlı (düzgün) ve sıvı bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenli,- İnsanları tanıyan ve etkileyebilen, sır saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
ÇALIŞMA ORTAMI VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı büroda görev yapar. iş zamanları genelde düzenlidir. Ama çalıştığı işyerine bağlı olaraktan akşamları geç saatlere veya hafta sonları iş yapabilirler. iş çevresi malumat, belge ve insan ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öteki çalışanlarla temasta vardırlar.
ÇALIŞMA SAHALARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik bölümü mezunu olanların mesele alanı olabildiğince enli olup, kamu-özel sektöre ilişik hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha fazla hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan gücüne duyulan ihtiyacı artırmaktadır.
Meslek Eğitiminin VERİLDİĞİ YERLER
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik kısmı ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Alanı, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık Meslek Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- Meslek Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yada liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca meydana getirilen Öğrenci Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
ÖĞRENİMİN ZAMANI VE İÇERİĞİ
Öğrenim müddeti 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Farklı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Usülleri, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, İktisat, Umimi irtibat, Örgütsel Tutum, Dosyalama ve Arşivleme Yöntemler, Mesleki Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-husisi Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Kuralları ve iş Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları firmada yönetimin üst kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğretim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Büyük Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kurumu Genel Müdürlüğünün temin ettiği öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belirli bir ücret alabilirler. Eğitim sonrası kamuya ilişik kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı; 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'nun Genel İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara nazaran ücret alırlar. Özel sektörde işe koyulan meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre genelde asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi faydalanma malumat ve becerisi gibi hususiyetleri de göz önünde bulundurularak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha çok da artabilmektedir.
DAHA ÇOK TEFERRUATLI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEKANLAR
- alakadar Eğitim Kurumları,- Türkiye maslahat Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçinde Meslek Danışma Merkezi var olan Türkiye maslahat Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder