Büro Yönetimi ve Sekreterlik TASVİR
İşletmede saptanan amaç ve hedefleri başarmak için yönetici yoluyla tasarlanmış, koordine edilmiş kaynakların (beşer, bilgi, parasal ve parasal v.b) yakışır olarak idare edilmesinde vekile (yöneticiye) muavin olan insandır.
GÖREVLER
Büronun en rasyonel biçimde çalışmasını temin etmek üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini devam ettirir,- gelen giden belge ile dosyalama süreçlerini yürütür,- Telefon görüşmelerinin ifa edilmesi, ulaşan yazı ve resimlerin müdüre iletilmesi, buluşmaların düzenlenmesi, ziyaretçilerin karşılanması görevlerini yapar,- Yönetici için esaslı evrakları hazırlar,- Toplantı organizasyonu yapar,- Seyahat organizasyonu yapar,- Büroya ait teçhizatların onarımı, bakımını sağlar ve en etkili şekilde faydalanılmasını temin eder.
Kullanılan ALET Ve Malzemeler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini içine alan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, vitrinli dolap vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN GEREKTİRDİĞİ ÖZELLİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik meslek elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel kabiliyeti güçlü (mumtazam ve akışkan bir dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendisine güvenen, güvenli,- beşeri tanıyan ve etkileyebilen, gizem saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları gerekir.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. Çalışma saatleri umimiyetle düzenlidir. Lakin çalıştığı işyerine ilişkin olaraktan akşamları geç saatlere ya da hafta sonları çalışma yapabilirler. Çalışma ortamı malumat, belge ve beşer ilişkileriyle ilgilidir. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve diğer çalışanlarla temasta bulunurlar.
İŞ SAHALARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı öğrencisi olanların mesele bölümü bihayli enli olup, kamu-husisi sektöre ilişkin hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha aşırı hissedilmesi, bu alanda eğitilmiş insan enerjisine duyulan lüzumluluğu artırmaktadır.
İş Öğretiminin VERİLDİĞİ Yerler
Mesleğin eğitimi türlü üniversitelere bağlı iş yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
MESLEK EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret Meslek Lisesi, Anadolu Ticaret Meslek Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik bölümü ile Sağlık İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olaraktan girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca yapılan öğrenci Seçme Sınavına (ÖSS) girmeleri, yeterli "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme sonunda kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan olan programlara arzusunu taşıdıkları takdirde ÖSS puanlarına göre yerleştirilmektedirler.
ÖĞRETİMİN VAKTİ VE İÇERİĞİ
Öğrenim süresi 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğretim süresince alttaki dersleri alırlar. a) Genel Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Yabancı Dil. b) Meslek Dersleri: Matematik, Pc, Umimi İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Yöntemler, Hukukun Ana Kavramları, Protokol Bilgisi, Ekonomi, Genel irtibat, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Usülleri, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-Özel Kesim Bünyesi ve İlişkiler, Sunum Teorileri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi bölümüne yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Malumat Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. Çalıştıkları işyerinde yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları mütenasip olan öğrenciler Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurtlar Kuruluşu Umimi Müdürlüğünün sağladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş bulunduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çaba harcadıkları işyerinden belirlenmiş 1 ücret alabilirler. Öğretim sonrası kamuya ilişkin kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen derece ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. özel sektörde işe başlayan meslek elemanı işyerinin kapasitesine göre çoğunlukla asgari ücretle işe yola çıkarak, deneyimi arttıkça farklı dil bilgisi, teknolojiyi faydalanma bilgi ve becerisi gibi özellikleri de dikkate alınarak, ücret yükselebilmektedir. Yönetici konumunda ise bu ücretler daha da artabilmektedir.
DAHA ÇOK AYRINTILI BİLGİ İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- İlgili Öğretim Kurumları,- Türkiye İş Kurumu Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçerisinde İş Danışma Merkezi bulunan Türkiye iş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder