BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 2
Öğretmen veletlere örnek olaraktan ;başparmağını makasın bir gözüne öteki parmağını da diğer gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini yapar. Sonra evlatlara makasları paylaştırarak benzer manevraları gerçekleştirmelerini sağlar.
Öğretmen ya bir kartpostalı veya halka biçimini çocuğun gözünün önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl kısımlar temin edeceğini belirtir. Bu arada çok fazla teşbihde yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin yükselmemesine dikkat edilmelidir.
ÖĞRENME AŞAMASI 4
Bu süreçteki maksadımız şeritlerden küçük bölümler kesebilmektir. Bunun için 1 el ile makası açın, öteki elle de kesilmeye yaklaşan yerde kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kati. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
ÖĞRENME AŞAMASI beş
GAYE:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen amaca yaraşır iş sayfasını hazırlar. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden yüksek olmamalı ve çocuk bir kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa örnek olarak yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada önemli olan tam çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI altı
AMAÇ: Yassı 1 hat üstünden yüksek şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde yirmi ya da 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Hazırlanan kağıtların kusursuz ortasına kalınca 1 hat çizer ve yakışır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve kusursuz kapatmadan hat üstünde sonlarına ulaşana kadar kes.
ÖĞRENME AŞAMASI 7
MAKSAT: Dik dörtgen kesme: bu iş için kalınca bir kağıdın orta tarafına 1 dik dörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok önem verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme süreci kıyıya gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın bitimine dek meydana getirilir.
ÖĞRENME SÜRECİ sekiz
MAKSAT: Eğik hat yukarısından kesme: Bu iş için üzerinde eğik çizgilerin olduğu herhangi bir kartpostal yada üzerinde eğik çizgilerin bulunduğu 1 iş sayfası istifade edilebilir yada alttaki resimden 1 çıktı alın. çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de söylenebilir. Bu mertebede makas değil, kesilecek hat yatay olarak makasın ilerisinde bulundurulur. evvel dış çizgiler,sonra eğik çizgiler biçilir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 9
MAKSAT: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu iş için öğretmen eskiden bir örnek hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. Önce dikdörtgen kesilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar kesilir. Çocuklar kesme sürecine başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes diyebilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
KAVRAMA SÜRECİ 10
GAYE:Köşe kesme: Bunun için çocuklara kare,dikdörtgen vebenzeri. köşeli şekiller vaktiyle çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri çizgi üzerinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olarak ulaşana kadar çevrilir ve bir sonraki kıyıya kadar biçilir (Çocuklar genelde kağıt yerine makası çevirirler)
KAVRAMA AŞAMASI 9
MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vb. bir çalışma yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç sonunda açığa bir ürün çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla kenera kadar kesilebilir,arkasından kağıt yassı çizgi makasın önüne ulaşana dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu mesafede kesmeye hangi taraftan başlanıldığı önemli değildir. Önemli olan çizgilerin düz tarzda makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder