KAVRAMA SÜRECİ 2
Eğitici evlatlara model olarak ;başparmağını makasın 1 gözüne öbür parmağını da öteki gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hareketlerini yerine getirir. Sonradan evlatlara makasları dağıtarak benzer hamleleri yapmalarını sağlar.
Öğretmen ya bir kartpostalı veya halka formunu çocuğun gözleri önüne getirerek makasın ağzıyla kağıttan ne şekilde parçalar temin edeceğini belirtir. Bu arada bi hayli kıyasda yapılabilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu süreçte küçük çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin kalkmamasına dikkat edilmelidir.
KAVRAMA AŞAMASI 4
Bu aşamadaki gayemiz şeritlerden ufak parçalar kesebilmektir. Bu sebeple bir el ile makası açın, başka el ile de kesilmeye yakın mevkide kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kati. Çocukların bunları yapmasına fırsat tanıyın.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ beş
AMAÇ:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen niyete yakışır iş sayfasını belirler. Çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden uzun olmamalı ve çocuk 1 kezde kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa örnek olaraktan yönergeler verir;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada önemli olan tam çizgilerin yukarısından kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ altı
MAKSAT: Düz 1 çizgi yukarısından büyük şeritler kesme: bu iş için öğretmen 6cm genişliğinde 20 ya da 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Ayarlanan kağıtların kusursuz orta tarafına kalınca bir çizgi çizer ve yakışır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve eksiksiz kapatmadan hat üzerinde bitimine gelene kadar kes.
KAVRAMA SÜRECİ 7
AMAÇ: Dikdörtgen kesme: bu iş için kalınca 1 kağıdın orta kısmına 1 dikdörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına çok önem verilmez (bu aşama sonra öğretilecektir). Kesme işlemi kıyıya gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın bitimine kadar yapılır.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI sekiz
MAKSAT: Eğik çizgi yukarısından kesme: Bu çalışma için üzerinde eğik çizgilerin var olduğu herhangi bir kartpostal ya da üzerinde eğik çizgilerin bulunduğu 1 çalışma sayfası istifade edilebilir yada aşağıdaki resimden bir çıktı alın. Çocuklara bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de söylenebilir. Bu mertebede makas değil, kesilecek hat düz olarak makasın ilerisinde tutulur. önce dış çizgiler,daha sonra eğik çizgiler kesilir.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 9
GAYE: Dış çizgiden içeriye gerçek kesebilme: bu iş için öğretmen önceden bir numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını temin eder. Bu çalışmada çocuklarla beraber hareket edilir. Önce dikdörtgen biçilir daha sonra kalın çizgiden ince çizgilere kadar biçilir. Çocuklar kesme usulüne başlayınca öğretmen ke ke ke en bitiminde da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin sonunda zamanında dursun.
ÖĞRENME AŞAMASI on
AMAÇ:Köşe kesme: Bu sebeple çocuklara dört köşe,dik dörtgen vb. köşeli şekiller evvelden çizilip verilebilir. Çocuklar evvel kareleri hat yüzünden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olarak varana kadar çevrilir ve 1 sonraki kıyıya kadar kesilir (Çocuklar genelde kağıt alanına makası çevirirler)
KAVRAMA AŞAMASI 9
MAKSAT: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. bir iş yapabilir böylece süreç bitiminde meydana bir malzeme çıkmış olur. Eğik çizgi çocuklarla kıyıya dek kesilebilir,peşinden kağıt yassı çizgi makasın önüne ulaşana dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye hangi taraftan başlanıldığı ehemmiyetli değil. Önemli olan çizgilerin yatay biçimde makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder