ÖĞRENME AŞAMASI 2
Hoca evlatlara numune olaraktan ;başparmağını makasın 1 gözüne diğer parmağını da öbür gözüne sokarak ağzı aç,ağzı kapa hamlelerini yerine getirir. Sonradan evlatlara makasları vererek benzer manevraları gerçekleştirmelerini karşılar.
Öğretmen ya bir kartpostalı ya da çember biçimini veletin önünde tutarak makasın ağzıyla kağıttan nasıl bölümler temin edeceğini gösterir. Bu mesafede birçok kıyaslamada ifa edilebilir makas acıkmış hadi karnını doyuralım ağzı aç,hamm,ağzı kapa…bu aşamada çocuğun makas tuttuğu kolun dirseğinin havaya kalkmamasına itina edilmelidir.
ÖĞRENME SÜRECİ dört
Bu aşamadaki niyetimiz şeritlerden küçük kısımlar kesebilmektir. Bunun için bir elle makası açın, öteki elle de kesilmeye yaklaşan sahada kağıttan ayrılmış şeridi tutun, makasın ağzını açın ve kesin. Çocukların bunları yapmasına şans tanıyın.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 5
MAKSAT:Kalın çizgiler kesme: Öğretmen maksata uygun iş sayfasını hazırlar. çalışma sayfasındaki çizgiler makasın kesme yerinden büyük olmamalı ve çocuk bir defada kesebilmelidir. Öğretmen çocuğa numune olarak yönergeler sağlar;makasın ağzını aç,kesmeye başla,keserken kalın çizgide dur…Bu çalışmada önemli olan kusursuz çizgilerin üstünden kesiyor olabilmek değil çocuğun kalın bitiş çizgisinde durabilmesidir.
KAVRAMA SÜRECİ 6
MAKSAT: Düz bir hat üstünden yüksek şeritler kesme: bu çalışma için öğretmen 6cm genişliğinde 20 veya 30cm uzunluğunda kağıtlar hazırlayabilir. Belirlenen kağıtların eksiksiz ortasına kalınca 1 hat çizer ve yakışır yönergelerle çalışmasını devam ettirir. makasın ağzını aç ve eksiksiz kapatmadan çizgi üzerinde sonuna gelene dek kes.
BELLEME (ÖĞRENME) AŞAMASI 7
AMAÇ: Dikdörtgen kesme: bu iş için kalınca 1 kağıdın orta tarafına 1 dikdörtgen çizilir. Öğretmen, çocuklara kesmeye nerden başlanacağını gösterir. Köşeleri kesme aşamasına fazla ehemmiyet verilmez (bu aşama daha sonra öğretilecektir). Kesme aşaması köşeye gelindiğinde ordan dönülmeyerek kağıdın bitimine dek yapılır.
BELLEME (ÖĞRENME) SÜRECİ 8
MAKSAT: Eğik çizgi üstünden kesme: Bu çalışma için üstünde eğik çizgilerin bulunduğu rastgele bir kartpostal yahut üzerinde eğik çizgilerin var olduğu bir iş sayfası faydalanılabilir veya alt taraftaki resimden bir çıktı alın. veletlere bu çalışmayla yap-boz yapabilecekleri de ifade edilebilir. Bu basamakta makas değil, kesilecek hat düz olaraktan makasın ilerisinde tutulur. evvel dış çizgiler,sonra eğik çizgiler biçilir.
KAVRAMA SÜRECİ 9
AMAÇ: Dış çizgiden içeriye doğru kesebilme: bu iş için öğretmen eskiden 1 numune hazırlayarak çocukların zihninde birşeyler oluşmasını karşılar. Bu çalışmada çocuklarla birlikte hareket edilir. Önce dik dörtgen biçilir sonra kalın çizgiden ince çizgilere dek kesilir. Çocuklar kesme işlemine başlayınca öğretmen ke ke ke en sonunda da kes laflayabilir ki çocuklar çizginin bitiminde zamanında dursun.
ÖĞRENME AŞAMASI on
AMAÇ:Köşe kesme: Bunun için evlatlara dört köşe,dikdörtgen vebenzeri. köşeli şekiller evvelden çizilip verilebilir. Çocuklar önce kareleri hat yüzeyinden değil kabaca dışından kesebilirler. Köşelerde kağıt makasın önüne yassı olaraktan varana kadar çevrilir ve bir sonraki kıyıya kadar biçilir (Çocuklar genellikle kağıt vaziyetine makası çevirirler)
KAVRAMA AŞAMASI 9
AMAÇ: Keskin olmayan köşeyi kesme: Öğretmen bu süreçte kartpostal vebenzeri. bir iş yapma olanağı yakalayabilir böylece süreç bitiminde açığa bir eser çıkmış olur. Eğik hat çocuklarla kıyıya dek kesilebilir,ardından kağıt düz hat makasın önüne gelene dek çevrilir ve kesmeye devam edilir. Bu arada kesmeye ne tür taraftan başlanıldığı ehemmiyetli değil. ehemmiyetli olan çizgilerin düz tarzda makasın önünde olmasıdır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder