Büro Yönetimi ve Sekreterlik TANIM
İşletmede saptanan gaye ve hedefleri gerçekleştirmek için müdür tarafından organize edilmiş, koordine edilmiş menbaların (insan, malumat, parasal ve mali v.b) yaraşır olarak idare edilmesinde müdüre yardımcı olan bireydir.
Misyonlar
Ofisin en rasyonel tarzda çalışmasını karşılamak üzere, - Ofis yönetimi süreçlerini yürütür,- gelen giden evrak ile dosyalama süreçlerini sürdürür,- Telefon müzakerelerinin yapılması, gelen makale ve görüntülerin müdüre ulaştırılması, randevuların düzenlenmesi, konukların karşılanması görevlerini yapar,- Yönetici için esaslı evrakları hazır eder,- Toplantı organizasyonu yapar,- Gezi organizasyonu yapar,- Büroya ait ekipmanların bakımı, onarımını yaptırır ve en rasyonel şekilde yararlanılmasını karşılar.
Faydalanılan ALET Ve Malzemeler
- Pc, fax, telefon, fotokopi, hesap aleti, daktilo.- Örgüt amacını ve hedeflerini kapsayan kanun, tüzük, yönetmelik ve emirler.- Çeşitli demirbaşlar (masa, sandalye, yüklük vebenzeri)- Kırtasiye malzemeleri (kağıt, kalem, büro malzemeleri)
MESLEĞİN İKTİZA ETTİRDİĞİ NİTELİKLER
kırtasiye
ofis malzemeleri
ofis malzemesi
büro malzemeleri
büro malzemesi
temizlik malzemeleri
temizlik malzemesi
kırtasiye malzemeleri
kırtasiye malzemesi
ofis marketi
ofis market
ofis kırtasiye
online kırtasiye
fotokopi kağıdı
a4 fotokopi kağıdı
a4 kağıt
koli bantları
çay satışı
dosya
kağıt
post it
kalem
bant
hesap makinası
etiket
klasör
makas
zarf
kaşe
ayraç
tükenmez kalem
dolma kalem
dispenser
tuvalet kağıdı
toz şeker
küp şeker
çöp kovası
çöp torbası
kağıt havlu
kartuş
toner
drum
şerit
tahta kalemi
yazı tahtası
ecza dolabı
evrak rafı
Büro yönetimi ve sekreterlik iş elemanı olmak isteyenlerin;- Sözel beceriyi güçlü (düzgün ve akışkan 1 dille konuşabilen), - Görsel ve işitsel belleği kuvvetli, - Kendine güvenen, güvenilir,- insanları tanıyan ve etkileyebilen, esrar saklayabilen,- Sorumluluk sahibi,- Güleryüzlü ve temsil yeteneğine sahip kimseler olmaları lazımdır.
İŞ ÇEVRESİ VE KOŞULLARI
Büro yönetimi ve sekreteri iş elemanı büroda görev yapar. iş saatleri ekseriyetle düzenlidir. Ancak çalıştığı işyerine bağlı olarak akşamları geç saatlere yahut hafta sonları iş yapabilirler. iş çevresi bilgi, belge ve beşer ilişkileriyle alakalıdır. Çalışırken yöneticilerle, ziyaretçiler ve öbür çalışanlarla haberleşmede vardırlar.
İŞ ALANLARI VE İŞ BULMA OLANAKLARI
- Büro yönetimi ve sekreterlik tarafı öğrencisi olanların iş sahayı oldukça enli olup, kamu-husisi sektöre ilişkin hayli kurum ve kuruluşda, üniversitelerde, vakıflarda, derneklerde çalışabilmektedirler. İşletmelerin çağdaş işletmecilik anlayışı ile yönetilmesi ihtiyacının daima daha çok fazla hissedilmesi, bu sahada eğitilmiş beşer enerjisine duyulan gereksinimi artırmaktadır.
Meslek Eğitiminin VERİLDİĞİ Mahaller
Mesleğin eğitimi çeşitli üniversitelere ilişkin meslek yüksekokullarının “Büro Yönetimi ve Sekreterlik” bölümünde verilmektedir.
Meslek EĞİTİMİNE GİRİŞ KOŞULLARI
- Ticaret İş Lisesi, Anadolu Ticaret İş Lisesi Sekreterlik bölümü ile Büro Yönetimi ve Sekreterlik Bölümü, Anadolu Kız İş Lisesi Büro Yönetimi ve Sekreterlik tarafı ile Sıhhat İş Liselerinin Tıbbi Sekreterlik bölümlerinden mezun olanlar "Büro Yönetimi ve Sekreterlik" önlisans programına sınavsız olarak girebilirler.- İş Liselerinin sınavsız geçiş için belirlenen bölümleri ötesindeki bölümlerden yahut liselerden mezun olanlar/olacaklar ise ÖSYM Başkanlığınca ifa edilen talebe Seçme İmtihanına (ÖSS) girmeleri, kafi "Sözel (SÖZ)"puanı almaları koşulu ile ve sınavsız yerleştirme bitiminde kontenjan kalırsa ek yerleştirme ile açık olan programlara istedikleri takdirde ÖSS puanlarına bakarak yerleştirilmektedirler.
EĞİTİMİN MÜDDETİ VE İÇERİĞİ
Öğrenim zamanı 2 yıldır. Öğrenciler eğitim ve öğrenim süresince aşağıdaki dersleri alırlar. a) Umimi Kültür Dersleri: Türk Dili, Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihsel, Dış Dil. b) İş Dersleri: Matematik, Bilgisayar, Genel İşletme, Sekreterlik Bilgisi, Klavye Teorileri, Hukukun Temel Kavramları, Protokol Bilgisi, İdare (ekonomi), Umimi İletişim, Örgütsel Tavır, Dosyalama ve Arşivleme Kuralları, Ticari Yazışmalar, Büro Yönetimi, Kamu-özel Kesim Yapısı ve İlişkiler, Sunum Usülleri ve Çalışma Psikolojisi gibi dersler okutulmaktadır.
MESLEKTE İLERLEME
Büro yönetimi ve sekreterlik kısmı mezunları AÖF İşletme Fakültesi, Kamu Yönetimi kesiti yatay (sınavsız) geçiş yapabilirler. Büro Yönetimi Öğretmenliği, Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, İşletme Bilgi Yönetimi, Sağlık Kurumları İşletmeciliği ve Yönetim Bilişim Sistemleri lisans programlarına dikey (sınavlı) geçiş yapabilirler. çaba harcadıkları dükkanda yönetimin ileri kademelerine çıkabilirler.
BURS, KREDİ VE ÜCRET DURUMU
Öğrenim süresince koşulları yakışır olan öğrenciler Uzun Öğrenim Kredi ve Yurtlar Şirketi Umimi Müdürlüğünün hazırladığı öğrenim ve harç kredisinden yararlanabilirler. özel sektör kuruluşlarının vermiş olduğu burslardan yararlanabilirler. Staj dönemimde çalıştıkları işyerinden belli bir ücret alabilirler. Öğrenim sonrası kamuya ait kurum ve kuruluşlarda görev alan büro yönetimi ve sekreteri meslek elemanı; 657 az Devlet Memurları Kanunu'nun Umimi İdari Hizmetleri sınıfında öngörülen mertebe ve kademedeki katsayı ve tazminatlara bakarak ücret alırlar. özel sektörde işe başlayan iş elemanı işyerinin kapasitesine göre çoğunlukla asgari ücretle işe başlayarak, deneyimi arttıkça yabancı dil bilgisi, teknolojiyi istifade edilme bilgi ve becerisi gibi hususiyetleri de hesaba katılarak, ücret yükselebilmektedir. İdareci konumunda ise bu ücretler daha fazla da artabilmektedir.
DAHA FAZLA AYRINTILI MALUMAT İÇİN BAŞVURULABİLECEK MEVKİLER
- ilgili Öğrenim Kurumları,- Türkiye iş Şirketi Genel Müdürlüğü Ankara Meslek Danışma Merkezi,- İçinde Meslek Danışma Merkezi var olan Türkiye İş Kurumu İl ve Şube Müdürlükleri.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder